Friday, January 27, 2012

kawen awal ???



assalamualaikum....

aku baru 18 tahun...tapi aku rasa aku dah cukup besar untuk buat semua perkara *except yang haram n berdosa la kan*..ceh..than aku terfikir tentang...KAHWIN AWAL..KAHWIN DIUSIA MUDA..hahaha
jangan la cakap aku gatal pulak...mane ade!..aku terfikir je... kawen usia muda2 19 ke 20 ke 21 or 22 ke tak pon 23..oke nie usia2 muda aku rasa untuk berkahwen..acececeh. dah kenapa idayu nie tetiba bukak citer pasal bab kawen?hahaha nie gara2 aku baca satu novel nie la... CINTA KONTRAK :)  heroin citer nie kawen awal...umur 19 tahun..then umur 23,dia ada 5 anak..hahaha dasyat2..sebabnye satu anak sulung+anak kedua yg kembar empat terus :D hahaha best la jugak novel nie....aku yg start baca lepas maghrib, x dapat cari tempat nak berenti baca..sampaikan da pukul 2 pagi lebih baru tersedar mata aku da berpinar pinar je rupanya....hahaha punya la stay up sbb nk habiskan..apada ish3..hehehe tapi camtu la..sebenarnye nak cakap pasal kawen awal nie..mesti ada pros and cons kan ...

ape faedah kita kawen awal??lets we think!

  • pastinya dapat mengelakkan maksiat
  • jimat masa pon ye jugak..
  • cepat matang..hahaha
  • lagi best bila anak da besar2 kita muda lagi..t org ingat adek beradek je..kahkahkah..macam syok je bunyi..
  • then da lame sikit..ada cucu..woit2!hahaha jadi opah muda kot!! 
  • mengembangkan empayar2 umat islam yang bermutu dan ramai di usia muda! hahaha     
hahaha cam menarik je...erm...tapi ape pulak kekurangannya ek??
  • pastinya hilang kebebasan..aiseh man
  • pikul tanggungjawab berat di usia setahun jagung pulak tuh
  • tekanan ke??erm mungkin jugak..
  • xde pendapatan tetap lagi.. yela ..mane la tau kan ..hehe
  • erm ...lagi aku tak dapat nak pikir  dah..haha
erm...so macam mana? hahaha no komen ..aku?hahaha no la..saje2 je post pasal kawen nie...blog aku kan..sukati la uwekkk :P hahaha eh ..cakap pasal kawen pasal kawen nie...tadi aku dengar satu berita sey!berita yang mengerikan!!!! RESULT SPM KUAR 23 MAC 2012!! arghhhh!! macam mana nie....Ya Allah..tolong la bantu aku :'( takut!!...selain bagi aku jodoh yang baik insyallah*cis!sempat lagi tu!! hehehe * berilah aku kejayaan yang manis untuk SPM nie juga..setelah penat lelah berusaha ...macam tu jugak untuk kawan2 ku ya Allah..bantulah kami berjaya sama2 dunia dan akhirat...amin..sekian :) salam alaik 

3 comments:

  1. haha..kalo jodoh dh sampai, kawen je ayu...usia muda pun ok what...lgpun skang ni 23 tu dh dpt keje tetap..income dh ade..hehe

    ReplyDelete
  2. hehehe...nak kawen muda ...tapi ngan sape??hahaha cik pelangi,jom kawen ngan saya nak?hahaha :D gurau2 ....dear Lat :) comel kan kad walimatulurus tu..tapi x penah jumpa lagi orang yg kawen betul2 wat kad versi kartun macam tu...huhuhu kalau aku nak buat kad cam tu mesti kene fire ngan mak punyela hahaha :P

    ReplyDelete