Wednesday, January 11, 2012

kedai buku :))

Assalamualaikum...

hehehe..ibuk2 bapak2..idayu ngak ada kok...dia di kantor...ini maidnya dia.tolong bikinin post sama si   mr.blog ini.:D
*tetiba idayu yang comel pon datang*prasan sey!haha.....
hey,! my maid..dah2 gi dapo sane..buat kan aku sky jus*air masak je pon.haha.biar aku yang membebel kat sini.kau sibuk je.haha..shuh2 haha
....lama ek jari aku tak menari-nari kat keybord nie..slalu singgah fb je.xsempat nak singgah blog
maaf kan saya 
mr.blog yang comel macam saya jugak nie..
sorry..
saya agak busy and penat sikit sejak dua menjak tiga menjak nie 
hehe :)

now,i am worker...hehe kat kedai buku..skema sungguh :P 
so far so good..
beberapa fakta apabila bekerja di kedai buku :>
  • dikelilingi buku2..hahaha*tu semua orang tau 
  • orang yang datang mesti nak cari buku*=.='' xkan nak cari ikan kot idayu 
  • costemer nie datang mcam bejanji ngan costemer tu haha knape aku cakap cam tu ek?? sebabnye..bila time takde costemer tu memang xde la senang citer,tapi bila sorang da datang mula la nak datang ramai2 dalam 1 masa...hahaha x terlayan aku XD
  • lagi nak maghrib,lagi ramai orang yang datang..kurang didikan agama betul haha.maghrib waktu da la singkat,pekerja nak solat pon kene cepat2..da macam takut tetinggal bas plak haha
  • tapi bila orang ramai serbu kedai buku,tu waktu paling best..terkejar2 kesana kesinie haha..bley kurus kot :D
  • hari2 mesti tangan aku luka sebab papers cut..dasyat ek.kertas pon bley lukakan tangan manusia.dia tak tau yang tangan manusia nie bole capai gunting,gunting2 a.ka. luka kan dia pulak hahaha sengal..
  • aku jumpa bnyak buku2 yang digunakan mase zaman2 skola dulu.sempat la jugak mengimbau kenangan huhuhu rindu skola :')
  • keje kedai buku rilex je..sambil dengar lagu..bley nyanyi2 lagi.nak2 bila akak kat situ bukak radio suria haha layang jiwang 90an pon best kot.haha terhibur costemer XD
  • blajar nak cooperate ngan berbilang bangsa,berbilang,umur,berbilang jantina,berbilang ape ta lagi...haha komunikasi tu yang penting..kena jaga hati orang kan
  • dapat tengok muka2 ibu bapa yang prihatin ngan pelajaran anak2..sungguh2 nak cari buku rujukan la latihan la untuk anak2..siap call anak kat umah ''kakak,nie ade dua jenis buku komsas nie,kakak nak yang mana??ade rm5.9a ngan rm7.90..haha yg anakpon  pow ayah dia..''yah,nak yg rm7.90''hehehe macam2 :)
banyak lagi fakta menarik sebenarnye..tapi da la.cukup takat nie..bukan korang nak keje kat kedai buku pun kan hahahaha....hari nie aku off..so jom kita top up tido k hehe
pen off dulu sahabatss :) salam

No comments:

Post a Comment